Nuffnang Ad

17 January 2012

Minggu Yang Agak Kelam Kabut

semalam aku pegi interview. then dalam perjalanan nak balik muar, orang tu kol. "kami terima awak berkerja disini". dalam hati hanya tuhan saja yang tahu betapa gembiranya aku. tapi aku ada beberapa masalah. yang pertama dari segi kewangan. untuk resign kerja yang sekarang aku kena bagi notis 30hari/1bulan. tapi aku dikehendaki masuk kerja yang baru dalam masa terdekat. nak tak nak. aku kena bayar gantirugi gaji sebulan aku.maka aku tak dapat gaji la untuk bulan ini. dan aku akan ke KL dengan poket kosong.

yang kedua pulak. dalam masa terdekat ni. program silat dan aku sebagai AJK belum siap apa2 lagi. mean aku belum order barang2 tuk cenderahati. kedai yang aku order tu siap dalam masa seminggu dan aku ada masa seminggu lebih je lagi ni. semuanya kat area Muar. tapi aku next week dah nak start keje kat KL.

dan yang bestnye. aku dapat keje yang related dengan apa yang aku belajar. suka la jugak. tapi bila dipikirkan akan menghadap coding. agak serabut jugak la. aku bukan pandai sangat pun coding.lebih2 lagi java. argh! dan lagi best mungkin gaji tinggi sikit kot. haha. ada kot ye.

dan selepas ini aku akan hidup sendiri di KL tanpa ada mak, atok, ayah, adik jijah, mak ana, arip,yan gendut semua2 la. dan tanpa mesin basuh. sapa nak basuh baju aku? huh!

itu je. daa~

p/s: keje tak lagi dah berangan macam2..biasa la tu kan..muehehe

2 comments:

Ichi said...

Alhamdulillah.. syukur sangat2 awk da dapat keje. baguslah macam tu. xpelah xdapat gaji pun tempat lama. at least awk da dpt keje baru. senang hati sy!! hehehe. :p
tahniah ajiati. :p

AZIATI said...

terima kasih kak shida...tehee..senyum lebar je minggu ni..next week xtau la ada lg x senyum lebar ni..hoho

2 Hari 1 Malam di Cameron Highland

8 & 9 September 2018  Perjalanan dari KL ke Cameron Highland(CH) memang sesak (baca:jammed). Bertolak jam 8.30 pagi. sampai ke ...