Nuffnang Ad

16 March 2012

Bukan Disini Tapi Disana

hai kawan2 kita. hehe. kita??? iyeeew..ok perkataan 'kita' aku selalu guna time sekolah2 dulu. yang bermaksud saya atau aku atau i atau ana atau hmmm apa2 je la yg menunjukkan diri sendiri. eh bukan ini yang aku nak ceritakan la..

start hari isnin ari tu aku ke MPSJ. projek kat sana. sampai la hari khamis. semalam la kan. hari ini jumaat. apa yang terjadi disana. aku rasa aku teringat balik masa aku praktikal tahun lepas. teringat mak limah,abg marisam,pakcik murad, en bos yang tak kawin lagi tu sapa nama ek, en zul je panggil.hehe. suasana MPM dan MPSJ sangat berbeza. walaupaun mereka sama2 adalah 'perbandaran' tapi memang sangat2 berbeza. sangat2 ok. kenapa aku cakap camtu? dari segi bangunan. bangunan MPSJ lebih besar dan luas berbanding MPM yang kecik dan sempit. tehee. dari segi parking, memang banyak la parking untuk staff di MPSJ berbanding MPM yang kene datang awal baru dapat parking. aku selalu datang awal,so dapat la parking. tehee. dari segi pekerja memang ramai la kat MPSJ berbanding MPM. kelebihan MPM yang kecik membuatkan aku boleh kenal semua staff dan siap makan sama lagi dengan makcik2 and pacik2 di MPM. dari segi keselamatan MPSJ lebih ketat. pelawat dikehendaki mengambil pass di kaunter 'jaga' dan pass itu hanya boleh digunakan pada jam 8.30-1.00 dan 2-5 pada hari isnin hingga kamis. dan pada hari jumaat pulak adri kul8.30-12.15 dan 2.45-5. untuk masuk ke setiap jabatan ada tempat scan pass tu. lepas scan baru pintu terbuka. so kami decide kami tak akan datang MPSJ setiap jumaat sebab rehat yang sangat panjang dan tak tahu nak pegi mana. sebab kami tidak dibenarkan masuk ke dalam sebab kami hanya menggunakan pass pelawat sahaja. 

sebenarnye bukan minggu ni aje aku pegi MPSJ. start dari ferbruari ari tu. cume untuk minggu ni kerap la pergi. sebab nak kejar deadline. haha. aku buat keje sikit2 je. staff MPSJ baik2. aku je yang segan2 maklum la kan aku kan orang luar. tak berani nak bergurau senda. haha. kalau dorang borak2 aku dengar dan gelak dalam hati sahaja la walaupun kadang2 aku rasa nak gelak terbahak2. hey.kena control ok.sebab ramai mamat hensem disitu. ha..lagi satu lau nak cerita bab kehenseman dan kecantikan staff memang MPSJ menang la. tak tahu la,dari pandangan mata aku semua hensem2 dan cantik2. tiba2 datang plak aku yang selekeh ni. hancus. haha. 

and apa sebenarnya aku nak luahkan kat sini adalah. untuk minggu ni sehari je aku jumpe dia. huh! tak ada jodoh la aku nampaknya dengan dia. hehe. dah lama tak dengar dia gelak macam mula2 jumpa dia dulu. hehe

p/s: aku suka kau kata kau suka aku. (baca secara terbalik pun masih sama maksud)

2 comments:

Sis AI said...

Sis, biasa la klu dah harung Long Distance Relationship ni..
Klu sis nk tau, personally sy dgn dia dh tak jumpa sbulan. Entah la sis, walaupun dia tak snyum ke, tak hapa, kita tak nmpak dalam hati dia.

Biar dia yg mulakn, jgn kita yg mulakn.

Sbb siapa yg mulakn dlu, dia la yg akn mnyesal kmudian.

Just an advice and nk bg sis smangat utk tabah. We're in the same road. Be strong! Usaha!

AZIATI said...

wani,hehe, saya cuma suka dia la..dia tak tahu pun..hehe

2 Hari 1 Malam di Cameron Highland

8 & 9 September 2018  Perjalanan dari KL ke Cameron Highland(CH) memang sesak (baca:jammed). Bertolak jam 8.30 pagi. sampai ke ...