Nuffnang Ad

08 March 2012

Calon Menantu Untuk Mak

tarik nafas dalam..tahan 2 jam  minit. hembus..fuh! sejak akhir2 ni keje aku tarik nafas dan hembus. untuk mengurangkan rasa nervous aku. ye. aku ada penyakit gugup dan kurang keyakinan diri. kadang2 bila dah rasa gugup sangat aku akan cakap tak serupa bikin. dan akan membuatkan orang buat muka pelik bila dengar apa yang aku cakap. dan kadang2 ada yang buat muka tahi pun ada. 

sekarang aku nak kurangkan rasa nervous dengan memikirkan calon2 menantu tuk mak aku. aku dah sediakan senarai calon2. tinggal calon2 tu nak kata ya je. muahaha. gila.

calon pertama. aku suka dia dah lama. dan aku tak harap dia suka aku pun. kenapa aku masukkan dia dalam list aku sebab aku suka dia. itu saja. haha. dari pandangan mata aku dia merupakan seorang yang tiada perasaan. kerana apa yang aku cakap dia buat tak tahu sahaja. ok tak romantik. eh kamu calon pertama saya tau. hehe. status: single ke ek? single kot.

calon kedua. hmm. dia ni hmm..hahaha.pendek cerita kami pernah bercinta dan putus. tapi kami still kawan. selagi dia tak kawin aku masih anggap dia calon menantu mak. tehee..status: single kot.

calon ketiga. orangnya berkulit agak gelap dari aku.dan besar dari aku. aku suka perwatakan dia yang ala2 manje gitu. hahaha. walaupun badan dia besar. hati dia kecil. sebab mudah merajuk. haha. status: rasenya single.

calon keempat: dulu aku suka dia. skang tidak lagi sejak tahu dia sudah berpunya. tehe.. ok yang ni out of list. cancel. status: sudah berpasangan.

itulah dia calon2nya. and semua calon2 tak tahu pun aku suka kat dia. haha. aku malu. tak kan aku yang nak mulakan dulu kan. haha. lagipun mereka2 diatas ni tak kan nak pandang aku yang tak banyak cakap ni. mesti bosan. hehe. eh kalau dorang2 ni dah berpunya. automatik aku keluarkan dalam list. ok.

p/s: hari ini tak dengar suara dia. tak pe. saya tunggu esok ye.

2 comments:

neena's blog said...

over nampak .... muahahaa!

AZIATI said...

over ke?hehehe

2 Hari 1 Malam di Cameron Highland

8 & 9 September 2018  Perjalanan dari KL ke Cameron Highland(CH) memang sesak (baca:jammed). Bertolak jam 8.30 pagi. sampai ke ...