Nuffnang Ad

26 April 2012

Nervous

eh hari khamis? cepat. bagus! tehee. esok dah jumaat. dan esok waktu bekerja automatik jadi sekejap je. hoho. eh korang tak rasa gitu ek? ok. fine.

kenapa aku rasa minggu ni macam pendek. sebab minggu ni minggu UAT untuk projek aku ni. apa itu UAT? UAT stand for User Acceptance Test. that means errr...ah! maksudnya aku kena present macam yang kat kelas tu. contoh, macam korang present projek akhir korang depan penilai. bezanya waktu kerja kita present depan User la. sama ada depa ni puas hati ke idok. if idok, kita repair. tapi yang termasuk dalam skop sahaja. if luar skop, maaf ye kakak abang pacik macik kami tak dapat nak layan. aku ni dah la baru dalam arena ni. so, ada la perasaan gugup@nervous. even, kita jumpa depa ni hari-hari. tetap rasa macam nak pengsan bila present.

dan yang lagi tak bestnya. semalam buat uat dekat tv besar sikit dari monitor. cukupla  untuk 5 orang nak tengok. tapi user yang hadir 1 je. penonton lain adalah dari Jabatan IT. sepatutnya user dari Jabatan Bangunan. eh korang ni. aku cerita panjang2 ni paham tak? ok nevermind my dear. aku just nak share kegusaran aku saat ini. disebabkan semalam user tak cukup. maka, hari ini kena buat sekali lagi. tapi kali ini, i'm alone. err...forever alone. haha. semalam ada bos and partner. so depa boleh la backup apa2 yang patut. hari ini tak ada sapa nak backup ataupun makeup. err. so. please give me some spirit to do this. hehe..

maka. masa pun sudah hampir tiba. aargh! tuhan tolong..lembutkan hati dia..(nyanyi macam dira)..

p/s 1: semalam join perhimpunan malam pendekar. sayangnya aku tak pakai uniform. if tak mesti leh join buat persembahan. tak apa. aku tengok dari atas. hehe..

p/s 2: kami bertentang mata semalam. hey! i cair tengok u la..hehe

2 Hari 1 Malam di Cameron Highland

8 & 9 September 2018  Perjalanan dari KL ke Cameron Highland(CH) memang sesak (baca:jammed). Bertolak jam 8.30 pagi. sampai ke ...