Nuffnang Ad

14 May 2013

Bandung!!!


hellooooo!

minggu lepas ke Bandung. 3 hari 2 malam.

hotel yang terpilih adalah Hotel Cihampelas. secara keseluruhannya, hotel ni ok la. ada wifi. kehkehkeh. hotel ni dekat dengan cihampelas mall. area tu banyak yang jual cenderahati. tshirt,keychain,macam2 la. tapiiiiii....aku cuma dapat beli tshirt ngn keychain je. sebabnya duit xbawak banyak pun. hahaha.

hari pertama.

sesampai je airport bandung. dah ada supir yang datang ambil. terus bawak kami ke Hotel Cihampelas 2. sampai pun dah petang. dalam kul5 lebih petang gitu. tibe2 dengar orang mengaji.rupenya dah nak masuk magrib. hohoho. kelam kabut solat asar.

malam tak pegi mana2. masing2 kepenatan. layan tv dalam bilik dan tido.....hehe

hari kedua.

hari kedua merupakan hari shopping. perabihkan duit yang ada. hoho. pegi jalan riau,sempat singgah gedung sate. nak tau gedung sate tu apa? haa... ni..

yang belakang tu adalah gedung sate. kenapa sate? sebab nampak x yang kat bumbung yg macam sate tu. ha..tu la dia satenye. hehe
kitorang shopping kat pekan baru. pergh. kalau aku bawak duit banyak memang dah lama dah aku beli banyak. kat pekan baru aku beli telekung untuk hantaran and telekung tuk sedara mara. entah cukup ke tidak. aku bali yang termampu je. hehe.

kawan2 aku beli kain lace. macam2 corak. tak tertangkap gambo. hehe. sebab teruja tengok kain yg cantek2. hehe.

dan kat sini ada alquran pelangi. murah jee...aku beli masa pesta buku aritu rm95. kat bandung dapay dalam rm45. tapi aku beli terjemaah bahasa melayu,yang dari bandung bahasa indonesia,untuk sedapkan hati aku. hehe.

malam tu kitorang jalan2 kaki ke cihampelas mall. perjalanan nak ke sana banyak yang jual cenderahati. dengan saki baki duit yg aku ada. aku beli tshirt tuk kazen aku. and keychain tu kazen2 kecik2 aku. hehe.

hari ketiga.

check out dari hotel. dalam kul 10 gitu. ke kartika sari dulu. duit aku memang dah kering. tak dapat nak beli apa2 kat situ. anna beli brownis. ada yang memesan katanye.

dan....aku sempat kena saman sebab tak memakai sabuk pengaman(tali pinggan kaleder). sungguh cis disitu. huhuhu..melayang 10 000 rupiah.

dan jam 645 petang. kami sampai ke malaysia. yay!

apa yang aku beli?
alaa...separuh pulak gambonye...tapi ada la sikit2 nampak kan. hehe..tu je yg aku beli. dengan bermodalkan dalam rm500. hoho.termasuk makan dan minum dan tax sekali.sekian..
p/s: lepas ni kemana pulak? hehe

2 Hari 1 Malam di Cameron Highland

8 & 9 September 2018  Perjalanan dari KL ke Cameron Highland(CH) memang sesak (baca:jammed). Bertolak jam 8.30 pagi. sampai ke ...