RSS

27 January 2010

Mangsa

Apakah perasaan anda bila...ada seseorang rakan meminta bantuan dari anda...kemudian,bila kita katakan "ya,saya akan bantu"...dia pun suka...tapi rakan anda langsung tak ambil endah apa yang dia minta tolong itu...what the N....hahahaha...seperti melepaskan batuk di tangga...uhuk..uhuk...

Sangat sakit hati lor...entah-entah sedang enak diulit mimpi....peh..aku pulak yang kena buat semua ni....

Sudah la...saya tak mau teruskan...saya mau tidur..tidur yang lena...mimpi indah-indah.....nak mimpi kahwin boleh tak???hehehehe

14 January 2010

Penatnya..

Permulaan sem ni sgt memenatkan...ini belum hampir ajhir sem..lagi la penat...
Tapi tak ape..masih dalam keadaan yang terkawal...hehe

Semalam ayah SMS aku...
mesej ayah
" SELAMAT HARI LAHIR, maaf ari tu ayah tlupa,semuga beroleh kejayaan & kebahagian d dunia dan akhirat. Aminn.."
huhu...ayah lupa besday sy...nasib la lum sampai sebulan...janji ayah ingat la jugak besday aku bila...hehe


06 January 2010

Selamat Ulang Tahun yg ke 23 Aziati!!

haha...hari ni genap la umo aku 23'...haha...
ini bermaksud aku semakin muda...
jiwa pun kene muda...

hari ini tak ada yang istimewa...cume tanggal 6 Januari yang akan berlalu seperti hari-hari biasa...

dulu masa kanak-kanak..ayah selalu beli kek untuk kami adik beradik..
rasenye sepanjang aku sekolah rendah ayah tak pernah miss beli kek...cume sejak dah masuk ke alam sekolah menengah...dah jarang dah..mungkin dah besao...aku pun tak la harap sangat...

tak ape..nanti hari lahir ayah bulan 2 ni..aku pulak belikan kek untuk ayah..insyaAllah...lau tak dapat pun sekurangnya hadiah la..hehe...

01 January 2010

Malam Pertama Kita

Hari ini aku buka email..tajuk dia "malam pertama kita"...hahaha...cuba la klik tengok...insaf...sob..sob...silalah baca...hehe...thanks encik ghazali ye...

Satu hal sebagai bahan renungan Kita...
Tuk merenungkan indahnya malam pertama
Tapi bukan malam penuh kenikmatan duniawi semata
Bukan malam pertama masuk ke peraduan Adam Dan Hawa

Justeru malam pertama perkawinan kita dengan Sang Maut
Sebuah malam yang meninggalkan isak tangis sanak saudara

Hari itu... mem pelai sangat dimanjakan
Mandipun...harus dimandikan
Seluruh badan Kita terbuka....
Tak ada sehelai benangpun menutupinya. .
Tak ada sedikitpun rasa malu...
Seluruh badan digosok dan dibersihkan
Kotoran dari lubang hidung dan anus dikeluarkan
Bahkan lubang-lubang itupun ditutupi kapas putih...

Itulah sosok Kita....
Itulah jasad Kita waktu itu

Setelah dimandikan.. ,
Kitapun dipakaikan gaun cantik berwarna putih
Kain itu ...jarang orang memakainya..
Karena sangat terkenal bernama Kafan
Wangian ditaburkan kebaju Kita...
Bahagian kepala.., badan. .., dan kaki diikatkan
Tataplah.... tataplah. ..itulah wajah Kita
Keranda pelaminan... langsung disiapkan
Pengantin bersanding sendirian...

Mempelai diarak keliling kampung yang dihadiri tetangga
Menuju istana keabadian sebagai simbol asal usul
Kita diiringi langkah longlai seluruh keluarga
Serta rasa haru para handai taulan
Gamelan syahdu bersyairkan adzan dan kalimah Dzikir
Akad nikahnya bacaan talkin....
Berwalikan liang lahat..
Saksi-saksinya nisan-nisan. . yang telah tib a duluan
Siraman air mawar.. pengantar akhir kerinduan
Dan akhirnya.... tiba masa pengantin..
Menunggu dan ditinggal sendirian,
Tuk mempertanggungjawab kan seluruh langkah kehidupan

Malam pertama yang indah atau meresahkan..
Ditemani rayap-rayap dan cacing tanah
Di kamar bertilamkan tanah..

Dan ketika 7 langkah telah pergi.....
Sang Malaikat lalu bertanya.
Kita tak tahu apakah akan memperoleh Nikmat Kubur...
Ataukah Kita akan memperoleh Siksa Kubur.....
Kita tak tahu...Dan tak seorangpun yang tahu....