RSS
Fix_Left

Percaya Tak?

Percaya tak jika saya beritahu saya mahu bertunang pada awal tahun depan?
Hahaha...
Dengan siapa?
Rahsia..


Yang pasti ianya adalah tidak pasti...
muehehehe

Doakan saya cepat bertemu jodoh..
wah...lom abis belajo dah berangan nak kawin..muehehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Tuan Puteri Gunung Ledang

Senyum sahaja aku dari tadi bila dia selalu panggil aku Tuan Puteri Gunung Ledang. Yelah siapalah diri ini untuk sama seperti Tuan Puteri yang digambar sangat cantik dan rupawan. Hanya untuk suka2 sahaja. Dia cakap hari ini kawan baik yang disayangi meninggal dunia. Saya tidak kenal. Tapi dari apa yang dikatakan seperti sedih sangat.

Hari ini ronda2 Kota Fesyen. Seorang teman mahu mencari barang2 cenderahati untuk Majlis Pertunangannya pada 5 Jun 2010. Kami pusing2 mencari tetapi tidak ketemu yang menepati citarasa. Kalau pergi Ayer Hitam aku tahu lah. Kat sana ada banyak pilihan yang murah2. Muehehe. Tetapi malangnya jauh da. Minggu depan kami pusing2 cari lagi. Walaupun lama juga kami pusing2 tetapi tidak terasa kepenatanya,mungkin kerana sudah menjadi naluri seorang yang kaki merayap seperti aku ni. Muehehe. Cakap je mahu kemana. Pasti akan ku bawa. Tapi kena ada transport la. Hehehe..

Ayoyo. Cuti2 hujung minggu mahu kemana ya? Seperti mahu jalan2 ke tempat yang jauh la kawan, tapi kemana ya? Any suggestion?

Seperti mahu mandi manda ditempat yang sejuk. Mahu rendam sampai kecut. Sambil makan asam kecut. Dengan muka yang berkerut2. Bersama dengan si budak ketot. Rindu itu budak la. Si Ecot. hehehe.

Tengok video dia lagi mahu? Mari kita lihat gelagat si ketot dengan my Grandfather. ehehe

video

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sayang Sayang Kenapa Tak Sembahyang?

Pada tarikh 22 dan 23 haribulan Mei pada tahun 2010 bersamaan dengan 8 dan 9 Jamadil Akhir 1431 aku telah pergi ke Kursus Pengkongsian Bijak Cemerlang HPA untuk menggantikan orang. Sepanjang dua hari di sana aku dan adik aku Yan, mendengar ceramah mengenai pemakanan Halal dan bagaimana nak menjadi usahawan.

Pagi sabtu kami tiba disana dengan dibawa oleh ustaz Rozi merangkap abang ipar kepada pakcik(laki mak cik aku,Mak Ana). Kami terus masuk ke dewan. Kira2 jam 9 pagi,ceramah pun bermula. Macam2 la yang aku dapat maklumat. Nak kongsi kat sini pun banyak sangat la pulak n susah nak terangkan disini. Kiranya, diorang bagi ceramah macamana nak jadi usahawan la...ciri2 bagaimana nak jadi usahawan yang berjaya, tapi nanti la aku cerita semua itu.

Ok,then sampai la malam kami dengar ceramah, tak bosan la sangat sebab ada la slot2 yang best. kul12.30 masuk bilik. Tidur. Pukul 4 pagi bangun ada qiamullail jam 4.30 pagi. sampai la kul 5lebih(tak ingat kul bape). Bila dah azan subuh,kami pun solat jemaah. Macam biasa la, setiap program yang aku sertai mesti ada kuliah subuh. Ustaz yang bagi ceramah pada mase tu adalah ustaz Dollah(tak tau nama penuh), banyak yang beliau sampaikan kepada kami. Yang membuat aku lebih tertarik adalah. Ada selawat yang rentaknya lain dari yang lain. antara bait2 adalah :

Baca selawat.............

Sayang2 orang kaya tak sembahyang,
nabi Sulaiman juga kaya tapi sembahyang,
Sayang2 orang miskin tapi tak sembahyang,
nabi (xingat) juga miskin tapi sembahyang.

baca selawat lagi.........

sayang2 orang hensem tapi tak sembahyang,
nabi yusuf juga hensem tapi sembahyang,
sayang2 orang cantik tapi tak sembahyang,
siti fatimah juga cantik tapi sembahyang.

baca selawat...

Inilah diantara bait2 yang aku dapat ingat dan kongsi. irama dia seperti lagu apa ek..aku tak ingat. tapi ayat2 dia memang boleh dikongsi beramai2....

Jadi,janganlah kita meninggalkan sembahyang dengan pelbagai alasan. Walau macam mana sibuk pun kita,solat kena jaga. Tegur menegurlah untuk mengingatkan orang disekeliling kita. Dan ada lagi yang ustaz tu cerita,
Situasi: ustaz sedang menegur seorang sahabat.dan sahabat itu menjawab.

sahabat: ala...kubur kan masing2,jadi apa masalahnya?

ustaz: Sebab kubur masing2 la saya menegur. Jika kita semua sama kubur tak pe jugak. Dalam kumpulan tu nanti mesti ada yang boleh jawab soalan.tapi jika kita seorang,siapa yang nak jawab?bukankah kita yang perlu menjawab seorang?

sahabat: betul jugak tu...........

Jadi disini sikap tegur menegur itu perlu dalam kehidupan. Jika saya salah. Sila tegur saya. sekian sahaja untuk kali ini...wasalam...=)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Terima Kasih

Terima Kasih cinta...untuk segalanya....(baca dengan irama seperti lagu terima kasih-afghan)

Terima kasih aku ucapkan kepada kawan2 yang telah banyak memberi kata semangat dan tak lupa juga yang memberi kata2 yang membuatkan aku down....

Terima kasih juga aku ucapkan kerana membantu aku didalam susah dan juga senang...

Terima kasih aku tujukn khas untuk kamu ye yang sedang membaca kerana membelek blog aku yang tak seberapa ni....=)

Paling penting sekali kepada ibu bapa ku...(mak ayah aku baca tak ek agak2?)....Mak dan ayah terima kasih banyak2...andai Ajie tak sempat nak balas semua ni...Ajie mohon halalkan makan minum ajie....

Tiba2 rasa nak berterima kasih kepada semua orang...

TERIMA KASIH!!!!!!!!!!!!!


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Rindu Pada Kamulah

video

Rindu sama arep mucuk....
Rabu mahu pulang ke kampung...
Mahu bawa arep jalan2....
Mahu rakam lagi aksi2 arep...
cayang arep...
hehehehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru Diucapkan kepada semua guru2 di Malaysia...hehe

Selamat hari guru juga ditujukan kepada semua cikgu2 yang pernah mengajar aku....dari sekolah rendah sampai la aku berada di UTeM ni....

Masa sekolah rendah dulu selalu gak bg hadiah kat cikgu2...selalunya bg pen or sabun mandi..muahahaha...
sampai la ke sekolah menengah..paling2 koman pun bg kek kot...ada ke aku bg??haha..

Aku ingat lagi masa sekolah rendah aku paling suka cara cikgu mariam ajar...dia ajar aku Bahasa Melayu dari aku darjah 3 sampai la ke darjah 6..kerana dia aku dapat A dalam bahasa melayu pemahaman dan penulisan masa UPSR...hehehe...sekarang ni Bahasa Melayu aku entah tunggang langgang..inilah akibatnya jika belajar adalah untuk peperiksaan...muahahaha...

Then cikgu yang aku suka lagi adalah cikgu matematik aku...lau tak silap namanye cikgu norhimah kot....cikgu tu lau cubit memang perit..aku tak penah la plak kene cubit..muehehehe...aku tengok kawan2 yang kena cubit...sampai terjengket2 kaki..hehehehe.....

Itu cikgu2 masa sekolah rendah...masa sekolah menengah plak cikgu yang aku suka adalah cikgu kamariah...hehehe..guru kelas masa tingkatan 4.....dan cikgu fizik..walaupun aku tak pandai pun fizik....tapi aku suka la jugak cikgu ni..baik...macam mak2...hehehe....

Itulah perihal aku masa sekolah dulu..aku masa sekolah dulu budak separa skema kot....nak kate skema tak de la sangat...nak kata tak skema ada la skema skit2....muahahaha...kirenya dua2 la aku ni kot....hehehehe...

Tak lupa juga kepada emak aku yang merupakan cikgu juga...tapi budak2 panggil mak aku ustazah...hehehe...mak..selamat hari guru....sebelum ni selamat hari ibu....next month lak..kene wish selamat hari lahir lak kat mak aku....hehehehe...i love u mak...muah2....hehehehehe,....

Selasa ni balik umah serom...tengok hadiah apa dapat..muahahha...bukan mak aku yang bukak hadiah2..aku yang bukak....muahahahaha...tapi memandangkan aku tiada dirumah ...adik2 aku la yang menjalankan tugas2 itu semua...muahahahaha..

SELAMAT HARI GURU SEMUA CIKGU!!!!!!!!!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Saya Suka Ini

video

Saya suka dengar ini 
silalah dengar juga...
hehehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Taman Seribu Bunga

Hari ini adalah hari selasa..bersamaan 11 haribulan 5 2010.
Kami ada seminar PSM 2 pada hari ini...
Sesudah selesai presentation...(aku tak present pun)..kami pergi jalan2 ke Taman Seribu Bunga...

Cuaca memang sangat baik...panas+silau.
Dan sangat sesuai la bergambar...muehehehe...
mari kita lihat gelagat kami di Taman 1000 Bunga..cukup ke 1000 entah

pengembaraaan bermula....Jom Jalan2 di Taman Bunga

main cop2 tiang2...tidak kelihatan muka kami...hehehe...

air pancut di belakang..hehehe....

si tudung pepel(echa)..si tudung krim(miza)..si tudung pink(wani)..si baca doa(paizah)...

gadis melayu yang sopan2 belaka...muehehehe

mari kita belaja melompat kawan2....mulakan lomptana pertama....

lomptan ke berapa kali entah..baru la nampak macam lompat...mueheehhe...I yang snap...

lompat lagi tinggi ye anak2....macam2 gaya la..hehe

alamak..muka i golap gulita....xpola..hehehe

dihadapan contoh rumah melaka....comel je rumah nye...tangga batu tu menandakan ianya adalah rumah melaka..muehehehe

ish2....kene buli dengan cik echa...hehehe

susana rumah kampung yang permai....hehehe

mari kita duduk atas tangga ini...then posing la...hehehe

dijalanan....nampak x orkid putih ni...beautiful...

ini adalah gaya orang yang baru first time mengenali bunga orked ye....

berada di gurun sahara...

nyorok2 di pohon buluh betong...ehek

KAMI BERADA DI TAMAN SERIBU BUNGA!!!!!!!!!!!!!!



sekian sahaja lah gambar2 kami di Taman Seribu Bunga...
^_^

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Bermain Dengan Emoticon

 Muehehehe...
ada seorang teman yang suka sangat bg emoticon kpd saya...
inilah bahasa emoticon...
hehehehe..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Alam Fantasi Yang Indah

Aku mahu ke alam fantasi yang indah itu...
Fantasi itu memang sangat indah bagi aku...
walaupun hanya seketika...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Tiada Kesungguhan

Jika kita mahukan sesuatu..
kita kena tunjukkan kesungguhan untuk memiliki....

Kepada yang berkenaan...
jika kamu masih mahu..mengapa tiada kesungguhan dalam mempertahankannya...

Ok..stop....berhenti disitu buat sementara..saya mahu kamu berdiri disitu...
lupa pula..sememangnya kamu memang sudah berhenti...

Tiada keinginan untuk meneruskan??
Ok...saya terima...

Benci??mana ada...saya tak pernah pun benci kamu...
padahal kamu yang benci saya bukan??

Benci la saya...please la...benci saya kerana saya silap memilih kamu...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kembali Single

Kembali Single Setelah Dikecewakan Sekali Lagi...
Memang sungguh la aku benci dengan sikap lelaki yang hanya suka menipu wanita untuk kepuasan nafsu mereka sendiri....
Mereka sanggup dikatakan kasanova...
Mereka sanggup dikatakan tidak perikemanusiaan...
Mereka sanggup dikatakan manusia binatang...

Aku yakin...dia tak akan pernah serik dengan sikap begitu....dia akan terus begitu sehingga bila2...
aku doakan dia akan cepat2 sedar akan kesilapan dia...
tak akan membawa ke mana2 pun dengan sikapnya begitu...

Lelaki Kasanova Yang Sangat Kejam Terhadap Wanita...
Syukurlah aku tahu kebenaran seawal2nya....

Terima kasih kerana memberikan aku kebahagia,...walaupun hanya sementara...

p/s::::::Tiba2 teringat kepada si encik itu la...ermmmmmmmm.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Dia Cakap Dia Sayang Saya

Erm..dia cakap dia sayang saya...tapi mengapa dia marah bila saya tanya mengapa dia tak balas mesej saya...sudah seminggu...call pun tak jawab...erm...saya sedih la...seperti diri ini tidak diperlukan...
jika ada masalah boleh kongsi bersama saya...mengapa susah sangat dia nak kongsi bersama saya...saya ni siapa??dengan orang lain boleh berkongsi..tapi bila dengan saya ni...susah betul...hadoi...
kadang2 rasa seperti mahu pergi kepada dirinya waktu ini..tapi........jauh....jauh sgt....tak mampu nak pergi....
bila difikirkan yang dulu lagi bagus dari sekarang..kerana yang dulu tak banyak masalah seperti ini...erm....mungkin saya telah disumpah supaya tidak akan bahagia bersama siapa2 pun......huhuhuhuhu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Tips Untuk Orang Bercinta

Dalam percintaan kita juga kadang2 silap…jadi marilah kita sama2 nilai diri kita adakah kita pernah mengucapkan kata2 seperti dibawah di dalam percintaan...

1.       “Awek/pakwe saya dulu tak pernah pun buat macam tu”
-kekasih anda pasti kecewa kerana selalunya perempuan atau lelaki tidak suka dibandingkan dengan kekasih anda yang dulu dan sebaiknya kamu belajar terima dirinya seadanya.
2.       “Eh, tak ketat ke baju awak tu? Nampak macam dah gemuk.”
-perempuan benci dikatakan gemuk!Kamu memang sengaja mencari nahas.
3.       “Alamak,lupalah hari ini hari lahir awak”
-hari yang penting kenalah ingat..ish kamu ni tidak perhatin la…
4.       “Ish..jangan la asyik nak marah2 je”
-jangan tambahkan lagi kemarahannya, kemungkinan si dia memounyai masalah, jadi sedialah membantu.
5.       “Saya memang pernah keluar dengan dia tapi masa tu saya tengah bengang dengan awak”
-kamu memang mengecewakan.
6.       “Awak pergi la shopping sendiri atau dengan kawan awak, saya malas nak ikut”
-kamu mengecilkan hatinya kerana pada masa inilah dia ingin meluangkan masa bersama kamu.
7.       Berdebat pertahankan pendapat.
-Janganlah sampai bersungguh2 kerana kemenagan kamu akan mengundang masam dimukanya.
8.       “Ingat nak ajak awak keluar tapi awak ni bosan la.”
-percayalah hubungan kamu akan putus dengan ayat ini.
9.       “Eh,kawan awak tu boleh tahan jugak ek?”
-ini boleh menyebabkan si dia tersinggung dan kamu mengundang malapetaka dalam perhubungan kamu berdua.
10.   “Awak ni kuat membebellah,tu belum kahwin lagi”
-jangan salahkah dirinya..tapi fikirkan kenapa?


Ayat2 diatas diambil dari majalah dara.com keluaran ogos 2009..memang sudah lama la jugak..tiba2 rasa nak kongsi disini..kerana kadang2 aku pun macam tu…wahahaha…selalunya aku buat yang  ke 4..hehehhe…sebab aku tak paham napa dia nak marah2 tak tentu pasal…padahal aku relek je…huhuhu…
Dan memang aku pun kadang2 kuat bebel…tapi si dia tak pernah pun nak paham ape yang aku bebelkan…huh! Memang kesian betul…muahaha…
Ok..sampai sini sahaja lah…harapnya tips ni dapatlah menjadi panduan kita…hehehehe…tak salah pun lau kadang2 kita mengalah bukan?

--ceria2 selalu--

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Lagi Laju Lagi Seronok

Wah...lajunya...best wo....memang syiok la....hehehe
Lagi laju lagi best...haha

Macam ni la yang aku mahukan...
signal biru je...jgn bagi signal hijau...tak best...
hahaha

Aku maksudkan...broadband ni....hehehehe
memandangkan aku berada di kampung...
kena la guna broadband makcik aku..hehehe
selalunya slow je...hari ini laju pulak..
bagus2....teruskan pada masa akan datang ok..
hehehe

Wahai la...apa yang aku buat nih??
tak nak fikir hal yang tak tenang...aku mahu keceriaan....hehehehe
cuaca agak baik jugak hari ni...petang nnti mahu pusing pulau penarik lagi...mahu jogging....hehehhe
sudah lama tidak exercise..last masa jog ngn kak shida masa kat hutan botanikal...rasa macam dah jem je kaki ni...hehehehe..
petang ni akan ku longgarkan segala2nya...hehehehe

Alamak kasut tak bawak pulak...tak pe2..kasut sekolah adik pun boleh la..tibai sahaja la labu...muahahaha...
yang penting badan sihat...otak cerdas...muahahhaha...

Ok..time to makan...yum2....jom lunch....hehehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Tema Perkahwinan Impian

Lawak je lau aku cakap sal ni...
Lambat lagi kot nak kahwin..
Tapi tak salah kot lau ada impian...heheheheeh

Tema impian aku adalah warna2 biru muda(warna langit) dan pink....
Kenapa aku suka warna itu..kerana...biru...nampak tenang.....nyaman....dan pink nampak lembut walaupun aku nampak kasar...hahahaaha

Baju pengantin pulak gabungan warna biru+pink...yang lelaki pakai baju melayu biru muda..dan sampin wanrna pink...yang perempuan..aku la tu...erm...aku tak fikir lagi macam mana..hehehe...

Then masa majlis tu nanti...sedara mara kene pakai baju kaler biru muda n pink...bagi lelaki warna biru...n perempuan...warna pink...hahahaha...berangan lagi......

Kawan yang aku yang datang kene pakai baju pink jugak...heheheheehe...yg lelaki lau xnak pakai pink..pakai la warna merah...hehehe

Hantaran plak...dari pihak aku...kena letak warna pink+biru muda....

Tapi itu semua hanya angan2 je....hahahaha..

Ok..tu je nak ilham yang aku dapat setakat ni...lalalalalalaa....


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sengal

Sengal betul..disebabkan kecewa dengan sikap si warden...aku pergi laman web kampung chat...cari manusia2 yang sudi....hahahaha....tak pernah2 aku chat kat situ sejak aku masuk UTeM ni....wahahahaha...sengal yang amat..rasa macam entah apa2 je...hahahaha..lepas tu..bila dah chat..dapat orang melaka lak tu..haish......

Malam tadi punya la lapar...makan macam2...sengal....sampai kembung perut...jalan bawak perut yang comel...hahahahaa...beli aiskrim wall yang baru tu...double dutch.....pergh..sedap...hehehehehe...memang dah bosan sanagt dah semalam....sampai tak tau nak pergi mana....huhuhuuhu...kang aku p kat The Jetty kang....hahahahaha....aish..asyik gelak je...

Lagi cerita yang kelakar malam tadi....perjalanan pulang ke rumah dari seri percik....ada la 2 orang mamat motor ni....asyik pandang2 je....si kawan aku ni pandang la dengan muka yang agak masam mencuka....boleh pulak mamamt tu jelir kat si kawan ni.....hahahahaha....yang lagi kelakar bila kami menyuruh si kawan ni jelir balik...dia cakap..."aku takut"...macam ayat budak2 kecik bila gaduh ngan kawan2....hehehehehe...sangat2 kelakar la..tak henti gelak...yang sengalnya...kemana kami pergi ada je mamat motor ni...haish...kitorang nak p lepak MBMB pun dia ada gak...terus tak jadi nak lepak disana...haish..kami pun lepak la kat Dataran Ayer Keroh...kosong...tiada sesiapa disana..

Hahahaha...di dataran ayer keroh ada cerita lagi yang membuatkan aku nak gelak guling2...sedang kami lepak2...waktu tu kami sedang bergambar la...tiba2 bunyi jam yang besar tu..."TING!!!!"....yang si kawan ni punyalah terkejut sampai nak lari mencicit...nasib baik dihalang oleh kami..lau tak mahu mencicit dia lari satu padang tu....hehehehe...sangat2 kelakar...aduhai....malam tadi memang asyik gelak je..hilang segala ilmu yang telah dihafal...hehehehe..nasib baik dah habis exam..hehehe...

Penat gelak2 sampai nak terputus urat kentut ni..kami plan nak p mydin...mydin 24jam...pergilah kami dengan jayanya ke sana...pusing2...tak tau pun nak beli apa...erm....nampak aiskrim wall tu....kami pun beli la...sungguh2 excited masing2....yelah kan...memang dah lama menjadi impian mahu memakan aiskrim itu....hehe..kami pun belilah...kami pulang ke rumah dengan harapan mahu makan aiskrim yang lazat itu...perisa double dutch lagi...hahaha...sesampai dirumah kami pun makan la ramai2....mula2 memang excited makan...dah sampai separuh..masing2 dah slow je...hahaha...banyak pulak aiskrim ni...sapa nak habiskan ni??masing2 dah kenyang...dengan muka yang tak rela..masing2 cuba la jugak menghabiska aiskrim itu...akhirnya...habis la....dan....cerita ini pun habis disini...........hahahahahahaha

--sekian...terima kasih--

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS