Nuffnang Ad

20 September 2018

2 Hari 1 Malam di Cameron Highland

8 & 9 September 2018 

Perjalanan dari KL ke Cameron Highland(CH) memang sesak (baca:jammed).

Bertolak jam 8.30 pagi. sampai ke CH jam 2petang.

Kami menginap di Iris House Resort , nak jadikan cerita. masa nak checkin. mula2 kami waze Iris House Hotel. rupanye tempatnya berlainan ye kawan2. tak sama. kalau dari Brinchang, Iris House Resort atas lagi dari Iris House Hotel. Penginapan kami Apartment 3 bilik tidur. setiap bilik ada bilik air.

Masa mula-mula sampai kami singgah ke Avant Chocolate dulu. sebab kami dari arah Simpang Pulai. mak Sis tak suka lalu Tapah sebab jalan dia menakutkan katanya. 

Hari sabtu tu jalan masih boleh dikawal lagi. tidak terlalu jammed sangat. tapi sampai ke tempat penginapan dalam jam 4 petang jugak. sebab kami menyinggah-nyinggah dulu. 

dah sampai tempat penginapan. kami rehat-rehat dalam kul 6petang kami keluar tuk cari makan malam. dan jalan-jalan kat area Pasa Malam Brinchang. 

Keesokkannya pulak, kami pagi2 dah checkout dan terus ke Tanah Rata untuk bersarapan. tapi malangnya selesai je bersarapan. kami tak boleh keluar dari situ. bayangkan siap sarapan dalam kul11 pagi. boleh keluar dari Tanah Rata jam 3 petang. hancur harapan nak berjalan2 ke Taman Lavender .

tapi sempat la kami ke Kea Farm, jalan2 dan bergambar. cantik tamannya. seorang RM1.

nyummy. Summer ape entah nama dia. rm15.90

Avant Chocolate

berkongsi2 di Avant Chocolate

hari kedua. jammed baq hang. dari Tanah Rata ke Kea Farm

Kea garden di Kea Farm

Kea Garden

Kea Garden

Avant Chocolate

Tanah Rata. sementara tunggu jem. kite shopping baju selai

Avant Chocolate

Tanah Rata



Sengkian. hehehehe


3 comments:

bioultra alkaline said...

Mencari Penapis Air MURAH dan Berkualiti?

Bio ULTRA ALKALINE pilihan Terbaik? Kenapa?
1 - Harga jauh lebih Murah dr Jenama-jenama terkenal.
2 - Kualiti Air setanding dgn Jenama antarabangsa.
3 - Filter2 yg berkualiti (Made In MOrea) dan dapat HALAL JAKIM
4 - Servis Berkala, ada Warranty & Design menarik
5 - Pemasangan sepantas 1-2 Hari shj (Seluruh Semenanjung)

HARGA bermula dr RM699

KAMI juga menjual semua jenis filter penapis air (Semua Model)

http://penapis-air-bioultra.blogspot.com/

Hubungi:
0178895990 atau click http://bio.wasap.my

HAFIZUL BIN HAZIQ said...

Telegram:[@Iskandarlestariloancompany]
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
Telegram:[@Iskandarlestariloancompany]
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

HAFIZUL BIN HAZIQ said...

Telegram:[@Iskandarlestariloancompany]
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
Telegram:[@Iskandarlestariloancompany]
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

2 Hari 1 Malam di Cameron Highland

8 & 9 September 2018  Perjalanan dari KL ke Cameron Highland(CH) memang sesak (baca:jammed). Bertolak jam 8.30 pagi. sampai ke ...