RSS
Fix_Left

Ada Yang Peduli Ke?

wahai pembaca sekalian. sedarkah kamu semua bahawa ada yang sedang memerhatikan kamu. apa2 yang kamu lakukan semua diperhatikan dan akan dicatat oleh malaikat. maka berbuat baiklah kamu.

pernahkah kamu menerima kritikan-kritikan? pujian? aku? sudah tentu lebih banyak menerima kritikan dari pujian. kerana aku tidak la sebagus kamu semua. tapi itu tandakan mereka pedulikan kita. jika tidak, mereka tidak akan mengkritik kita. pujian? jarang sekali aku mendapat pujian. oh itu tidak menjadi masalah bagi aku. 

aku mengganggap kejadian yang buruk bagi aku pada hari ini adalah balasan kepada aku kerana menjadi hamba yang tidak pernah bersyukur pada masa lalu. 

jadi. ada yang peduli sama kamu? walaupun aku selalu dikatakan syok sendiri. ada aku kisah? kenapa mereka selalu mencari salah orang lain. mereka tidak pernah buat salah ya? macam sampahkah aku? oh mungkin jika dikira baunya sama saja kot. kerana aku lupa nak beli deodorant yang baru bulan ini kerana yang lama sudah habis. 

hilang harta benda tidak mengapa. jangan hilang pertimbangan. padah jadinya. maka bersabarlah. semua ini ada hikmahnya. jika mereka tidak peduli sama kita. kan kita masih ada Allah. baru bagi dugaan sikit dah melenting macam esok tak ada lagi. 

pesanan dari aku, jangan kita selalu mencari salah orang lain. tapi lihat la diri kita pada masa lalu. mungkin pada masa lalu kita pernah buat salah kat orang lain yang kita tak sedar. 

nota kaki busuk: macam ada suara2 jahat  yang bisik2 kat telinga aku bahawa kamu semua tak sayang aku. tapi ketahuilah kamu. aku tak percaya suara itu. aku tahu kamu semua sayang aku kan?aku juga punya keluarga yang sangat sayang sama aku.

aku sayang mereka.

mak aku dah kurus

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kenapa Berat Badan Aku Sangat Berat?

apa korang buat kalau bosan2? jalan2? anyam ketupat? cuci mata dengan eyemore? berjoget2? menyanyi?atau apa2 je yang buat bosan tu jadi tak bosan? 

ok aku pilih. makan. kenapa? sebab kalau makan tak perlu keluar duit yang banyak. just masak je kat rumah dan buat je la apa2 yang patut. then dah siap masak, makan la. apa? ada jugak benda lain yang tak yah keluarkan duit? ye betul tu. jadi apa istimewanya makan ni? sebab bila makan, aku tak ingat apa2 dah. just makan.makan,n makan. 

dulu masa aku sekolah2 dulu. aku boleh la dikatakan kurus jugak. berat aku maintain 45 kg. tapi sejak aku dah meningkat umur ke 20 an. berat badan aku semakin naik sejajar dengan umur aku. ini semua gara2 bila bosan aku makan. makan pulak benda2 yang banyak kolestrol pulak tu. masa sekolah tak tau pun apa itu mcdonald,apa itu marrybrown,apa itu A&W, apa itu burger king. tapi aku cume tau KFC je. tu pun jarang2 dapat makan. kalau ada adikberadik aku yang dapat keputusan yang cemerlang baru la dapat makan. tapi sejak2 aku merantau jauh.(jauh la sangat melaka tu) aku dah kenal apa itu semua. maka bila ada duit aku akan makan itu semua dengan berselera sangat2. hasilnya dari 45kg ke 65 kg dalam masa dalam 7 tahun. muahaha. 

lagi satu kenapa aku jadi macam ni. dulu masa sekolah aku tak didedahkan makan kat luar. makan masakan mak atau atok perempuan aku je. jadi masakan di rumah tiada apa bahan tambahan seperti ajinomoto. bila aku belajar jauh ni. tak de sapa pun nak masak, dok hostel mana leh masak sendiri. maka makan diluar la. makanan kat luar pulak ada bahan tambahan  yang boleh menambahkan selera aku makan. jadi? ha..jadi besar la. 

duduk kat rumah ni aku kembali macam zaman2 sekolah2 dulu. makan kat rumah. masak sikit2 je. sebab tak de orang nak makan. aku akan maintain kan berat badan dan kalau boleh aku nak kurangkan. dari 65 jadi 60 dalam masa setahun. hahaha. hey. 1kg pun dah terseksa nak kurangkan tau. inikan pulak nak kutangkan 5kg. 

jadi apa usaha aku? aku akan....haahahaha...ha ni la masalahnya. aku dah cuba turun naik tangga umah aku setiap hari. tapi tetap tak turun2. haha. 

motif? tak de pun. cuma nak btau kat korang dulu aku sekolah aku kurus. skang aku dah gemuk. the end. hahaha


p/s: lom ada lelaki yang boleh buat ak sayang gila2 macam aku sayang orang tu dulu. haha. ok abaikan pesanan ini ek.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Jodoh

apa perasaan korang kalau lelaki yang kamu nikah sebulan yang lalu meninggal dunia dan lebih sadis lagi kamu mengandung? ok just nak kongsi ini sahaja.. eh ada lagi sikit je..read more ek..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Setelah Beberapa Kali Pergi Interview

halo semua. (disebabkan aku taip post ni pagi, maka...) morning~~~! korang semua apa khabar? sihat ? apa terlebih sihat? bagus la tu. 

so apa cerita ni? ni la aku nak cerita ni. kalau nak cerita sal interview lebih2 pun aku tak pandai. setakat ni aku dah pergi interview 4 kali. 2 dari jobstreet,1 dari kawan, n satu lagi jabatan kemas. tapi setakat ni satu pun tak dapat. bak kata jambu maharajalawak " apa pun tak boleh" haha.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS