RSS
Fix_Left

Idulfitri 2010

raya..raya..raya..wah. raya tahun ni nampak cam meriah la beb. cukup satu kampung aku pegi. betul2 raya. yelah kan, waktu raya ni la kita nak round kampung. bila lagi kan. raya tahun ni aku ikut marhaban sampai habis beb. walawey. dan aku berjaya larikan diri dari berzanji. ngeh3. jahatnye aku. aku malu sebenarnya. aku baca tak sedap pun. aku baca doa je pun jadilah. ngeh3.

so. ape cerita raya tahun ni? memang tak banyak cite pun. raya 1st je cam biasa la. pegi solat sunat raya. balik tu sesi salam2. aku? haha. salam la jugak. then dapat duit raya. wa. aku still leh dapat duit raya beb. haha. pas tu gambo2 sikit wat ada2. haha. then pegi raya2 kat umah sedara mara. amik ko sekali segerombolan dtg raya. ngeh3. ala cam tak biasa lak kan.

memandangkan hari tu adalah hari jemaat. jadi para2 kaum adam semua pegi la solat jemaat. kaum hawa duduk umah. dan....tido. ngeh3. aku tido sampai tak ingat aku sedang tido di depan tv ruang tamu. bile kaum2 adam balik aku tak sedar. kelam kabut aku cari tudung lari masuk bilik. haha.

habis dah 1st raya. raya ke2 pergi marhaban dan sambung raya ke3. habis la jugak aku ikut. petang tu raya umah sedara lagi.

malam tu pulak pegi umah ayah aku. sejak2 aku dah bleh bawak kete. aku p umah ayah pun p sendiri. tak macam dulu dah. dulu ayah yg jemput kitorang. peh dah besor upenye anak ayah. hehe. tu semua tak jadi hal la beb. 

jadi tanpa membuang masa. aku masukkan la sikit gambo raya. erh. gambo family je la. hehe. wat2 ada je. hehe.

dari kiri:adik jijah,yan ngok ngek.mak cayang.aku gumuk. aku sayang mereka semua..muah
sepupu aku yang boleh tahan la sengal. tgk tu. aku pun dah jangkit.huh!

beraya dikampung memang best. inilah kampung aku. ngeee

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 komen-komen:

Ichi said...

tau tak, saya seronok tengok awak gembira..gambar-gambar awak sungguh melihat awak sedang gembira.. :D

Aziati Zolman said...

hehehehe...bila raya je memang sronok..tak ingat dah yang lain2...hehe...raya kat kmpung memang best...thumbs up..hehe