RSS

14 June 2012

Nada Tulisan

hai. aku ingat hari ni hari jumaat. aku dah nak horey2 dah esok cuti. rupanya esok jumaat. kena kerja la wey! pergi kerja hari ni bukan main dugaan. tayar pancit. bukan satu. tapi dua2 tayar. terpaksa la aku tunggu kedai bukak. masuk keja kul830 pagi. tapi kedai buka 930 pagi. acane tu? tunggu..punya tunggu..punya tunggu..sampai la si tukang bukak kedai merangkap tuan punya kedai. dia repair2..pung..pang..pung...pang..siap. nah not rm50 bertukar tangan. aku tak ada duit kecik. dia pun tak ada. dengan tindakan yang pantas dia nak pegi cari duit kecik. dia nak pakai motor aku. erk! muka aku macam redha je. nasib baik ada pacik ke apek entah la. dia nak tukar rantai motor dia. dia bayar dulu yang dia punya. then dapat la aku duit baki. selesai. tibalah masa aku ke tempat kerja. 1030 pagi baru sampai MPSJ. nah. amik kau. aku bernasib baik sebab kat MPSJ aku tak perlu nak thumbprint ke punch card bagai. cuma pergi kat pacik jaga tu. amik pas pelawat. hoho. itu pasal la aku ingat hari ni hari jumaat. sebab aku masuk lambat. haha



ok. itu mukadimah je. panjang betul kan?haha  yang berkaitan tajuk sikit je

sekarang beralih kepada tajuk entry. nada tulisan. eh tulisan tu ada nada.  perasaan tak. gaya tulisan kita pun boleh melambangkan reaksi kita. ada jugak si penulis tu tulis lain. dan si pembaca baca dengan nada lain. aku paling tak suka kalau orang hantar mesej tanpa titik. ye. titik.noktah.fullstop. contoh ayat. 'hai awak apa khabar tengah buat apa tak makan lagi?' macam semput je kan baca. so. letak la titik kat mana2 perlu. letak koma pun boleh. haish. 

lagi satu budak2 sekolah selau letak eeww kat belakang tu. macam gedik je. iyeeeew~. 

ni je setakat ni. hehe..

p/s: aku ni memang selalu nampak kelam kabut. sebab tu satu keje pun tak jadi. hampeh!

2 komen-komen:

Anisa Hang Tuah said...

hewhewhew (gaya ketawa gewdik)

annur fitrah said...

gneeee....sambil sengih2 ngeeee