RSS
Fix_Left

Mimpi mainan tidur

Malam tadi aku mimpi hantu....

Lokasi:tempat parking..ada rumah pondok kecil...belakang pondok ada bukit-bukau yang semak..
Pelakon:ramai sangat..tak teringat pulak...
Masa:dalam rumah malam..tapi luar siang...(aku pun musykil)

Ceritanya begini..aku baru balik dari mana entah...masuk rumah(pondok kecil)...kelihatan semua sedang tidur dengan nyenyak...sedang aku baru hendak membuka tingkap...aku ternampak kelibat seperti orang sedang berdiri di belakang pondok..baju putih...rambut panjang...tapi samar-samar...untuk mendapatkan kepastian..aku kejutkan seorang rakan..."miza,bangun la kejap...tengok la apa yang aku nampak..aku tak nak nampak sorang..."...miza pun bangun dengan keadaan yang mamai...miza berkata"apa benda tu??nape dia sorang kat sane...panggil dia masuk..." aku pun panggil la masuk...ish...biar betul ajak benda tu masuk umah...."dik2...meh la masuk pondok kami ni..."...lembaga putih tu pun datang dekat...dia tak berjalan pun..macam naik roller blade...hahaha...1saat dah sampai depan pintu...dia pun bagi salam..."assalamu alaikum kakak sekalian"....dia sambung berkata " saya nak kutip derma ni....untuk kawan-kawan saya yang tak der kepala,putus badan,perut terkeluar, dan macam-macam lagi...boleh tak??"...aku pun tanya la balik..."nak derma ape??"...dia menjawab" derma la rm2...."...erk...mintak rm2 je....aku pun korek-korek tabung yang memang ada rm2 je genap2...bagi la kat lembaga putih tu...dia pun berkata..."terima kasih kak.."...lepas tu aku pun terjaga dari tidur selapas terdengar macam ada bunyi benda dekat telinga aku....rupa-rupanya ada org kol suruh bangun subuh...ehehe..tamat la cerita ini...lalalalalala....


cerita ini tiada kene mengena dengan yang masih idup dan masih mati....ehehehe....

p/s:ada sedikit penambahan dalam mimpi ini...ehehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 komen-komen:

Ichi said...

Boleh gitu kan? moral of the story, bangun awal untuk solat Subuh okeyh..hehe.lawak la ati.. tau la kite tak kesah ape je..hehe

ajieyatie said...

ehehehe...sy bgn awal dah...kul6.30...awal la kot...ehehee..mimpi kadang2 memang xlogik...ehehehe