RSS

10 February 2010

Petua Jodoh



Ha...kali ini aku nak kongsi petua yang aku dengar dari orang tua untuk siapa-siapa yang nak kawin macam aku la...aahaha...

Petua ni sumber dari atok aku sendiri dan makcik-makcik aku...ahahaha

Ok yang pertama....selalunya kalau kite pergi rumah orang kahwin...mesti ade makan beradab kan?? Jadi siapa-siapa yang masih single,makan sedikit atau secubit nasi lebihan dari pengantin tu...maksudnya..dari pinggan pengantin tu la...tapi kalau penagtin makan sampai licin aku tak tau la camne...ahahaha...kita cuma nak ambil berkat je....ehehehehe

Yang kedua,yang ni biasa dah kot dengar...masa orang kahwin mesti ada hantaran sirih junjung kan...jadi kepada yang single dan belum jumpe jodoh lagi,ambil sehelai daun sirih...calit la kapur ke apa-apa yang patut then makan...ha...memang tak sedap...cuba la try..ambil berkat orang kata....ehehehehe

Yang ketiga,masa pengantin berarak tu...mesti ada orang bagi air kat pengantin kan...dan mesti air tu tak habis diminum oleh pengantin...jadi air lebihan tu,kita yang single ni minum la sikit...mudah-mudahan jodoh kita tak lama lagi muncul...Insya Allah..

Setakat ni 3 petua je la yang aku tau...ahahaha...kalau ada yang nak bagi petua lain kat aku..sila la bgtau...ehehehehe...tapi ini semua adalah petua orang-orang tua...tak tau la keberkesanan camna...setakat ni aku dah buat yang no 3 je...ahahahaha...kita merancang,tuhan yang menentukan...betul tak kawan-kawan??

0 komen-komen: