RSS
Fix_Left

Maaf Jika Terkasar Bahasa

aku tau aku memang selalu cakap lepas. kata2 aku memang lahir dari hati terus ke mulut. lau orang tu tak cantik. memang aku cakap tak cantik. lau orang tu gemuk. aku akan cakap dia gemuk. dan kata2 aku tu telah membuatkan orang sekeliling aku menjauhkan diri dari aku. tak apa lah. aku tak kisah orang nak marah kat aku.memang la orang kata jujur tu penting. tapi kadang2 kejujuran tu akan membawa perkara yang memalukan orang. ye. memang malu la kan tibe2 ada orang cakap kita ni buruk. terus nak kecik hati. 

ye aku dah memalukan dia. tapi dia tak baca komen yang sebelumnye. tahu pulak dia malu. kerja persatuan tak nak bantu. em...susah nak cakap. aku pada mulanya, memang tak nak pun ada jawatan apa2 dalam persatuan. tapi bila orang dah lantik, makna kita dah ada tanggungjawab. dan tanggung jawab tu kena kena tanggung dan jawab disana nanti. walupun jawatan itu kita tak suka. walaupun orang tak suka kita ada jawatan tu. ish. aku tak paham la dengan manusia ini. menuding jari ke orang lain tanpa melihat diri sendiri. 

kadang2 kata2 aku memang ada maksud yang tersirat. tetapi orang yang membaca dan mendengar akan paham dengan maksud yang lain. kita nak puji orang tu. tapi orang tu ingat kita kutuk dia. bila kita kutuk dia. dia ingat kita puji dia. jadi. penyelesaiannye. cakap terus terang. jangan kias2 sangat. sampai orang tak paham apa yang kita maskudkan.

post ini aku taip dengan keadaan emosi yang sangat sedih mengenang seorang kawan yang tak paham apa yang aku maksudkan. entahlah. aku emosi pulak sejak dua menjak ni. sangat2. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 komen-komen:

bspotgurl said...

maafkan saya juga jika ada tersilap, tersalah dimana-mana :)
selamat berpuasa

mizmizza said...

sabar ek lalink...

Aziati Zolman said...

bspotgurl: hehe...sama2 la kite bermaafan...hehe

mizmizza; i nga sabar la ni..dugaan di bulan ramadhan...huhu