RSS

03 February 2012

Lesen Mati Ikut Tarikh Lahir

ni aku nak bagitahu cerita dah lama la jugak. awal bulan 12/2011. hari tu aku bawa motor dan kereta dengan keadaan lesen yang sudah mati. pergi melaka pulak tu. lupa nak tengok lesen lesen. main redah je. tehee. then esoknya aku minta tolong ayah hidupkan lesen aku. sebab lusanya nak pergi pahang pulak. so tergesa2 la hidupkan lesen. hoho. 

maka, selepas aku dapat balik lesen. aku tengok tarikh. eh. kenapa tahun 2013 mati. bukan patutnya 2012 ke. sebab aku hidupkan akhir tahun 2011. then aku bagi balik kat ayah aku lesen supaya betulkan balik. ayah aku pun amik dengan muka yang macam pelik. sebab bayar tuk setahun je.siap check kat resit bayar tuk berapa tahun. hampir2 nak pergi balik. ayah aku tengok balik lesen aku. eh 6/1/2013. bukan ke 6/1 tarikh lahir aku. dan2 tu aku baru la ingat. sekarang lesen mati ikut tarikh lahir kita. betapa jakunnya aku masa tu. haha. 

sekian. teheee

p/s: kalau lupa jugak nak hidupkan lesen aku pun tak tahu la. tehee.

0 komen-komen: