RSS

10 June 2010

Lagenda Budak Setan

siang tadi pergi menonton lagenda budak setan bersama rakan2 saya. best jugak cerita nih. dalam 3setengah bintang dari 5bintang la aku bagi. tak leh nak bg 4 atau 5 sebab aku tak pernah baca novelnya. hehe. jalan cerita dia best lah. mengisahkan kashah yang sangat nakal di kolej. suka membuli dan buat kacau kat lecturer2 dan pelajar2. satu hari tu dia nak kenakan budak junior la. dia letak cicak dalam cola. then ayu minum. mulalah si kashah tu tangkap cintan kat ayu. ayu bg syarat kat kashah lau dia nak ayu maafkan dia sebab cicak dalam cola tu kashah kena minta maaf kat semua orang yang pernah dia kacau. then mulalah percintaan meraka. 

tiba2 kashah dapat tawaran kat tempat pedalaman. so. dorang tak leh nak kontek2. terpisah la mereka. dan tiba2 pulak azmi datang kepada ayu. supaya ayu kawin dengan azmi. ayu tak nak. pas tu si azmi ni pakat2 la nak mak kepada ayu ni. mak dia sakit. masa tu mak dia minta ayu kawin dengan azmi. tapi ayu memang tak nak. bila dah di paksa2 akhirnya ayu pun kawin la dengan azmi. sedih betul. satu hari tu azmi dengan ayu ni gaduh. ayu bawak kete laju2. dengan keadaan yang tak stabil tu drive. dia pun kemalangan. muka ayu teruk sangat. dia wat pembedahan muka. tukar nama jadi emilia. 

setahun kemudian, si kashah ni pun balik la. nak jumpa ayu. tapi malangnya. ayu dah kawin. frust la dia. tapi dia still cintakan ayu. bla..bla..bla..ada la adegan2 yang lain. temgok je la sendiri ek. tapi akhir sekali ayu mati. ada anak sorang ngan kashah. kesian kashah. tunggu part yang kedua pulak nanti. hehe. 

yang novel aku tak pernah baca. tapi aku tau la novel tu glamer dulu. tak pe. filem aku dah tengok. tak menyesal pun tengok. hehehe
p/s: budak2 sukma ada yang baya2 aku la. jom usha jom. hahaha

2 komen-komen:

ohujan said...

Xberapa smooth la nak banding dgn Novel. Kat novel citer kat sekolah menengah. Lg syok

Aziati Zolman said...

yeke..ramai gak yg cakap camtu..tapi ok la jugak kot citenye kan?hehehe