RSS
Fix_Left

Wooaahaaaa

weee...wooo...wosh..
what the ayam la. woi. aku macam nak terbang ni. tolong aku. jangan bagi aku terbang jauh sangat. nanti aku tak balik2 pulak. op2. aku tak boleh nak jejak tanah la kaki aku. kenapa ek? oo. patut la. kaki aku kat atas tilam ni. mana ada tanah. nak pijak tanah kena keluar rumah. aku nak capai bintang itu la. kenapa jauh sangat ni. eyah2. tak sampai pulak. eeeyah! haiyo. jauh sangat la. capai binatang itu pun boleh la. eh binatang apa ini? macam anak kambing je. emmbeek.. sah memang kambing ni. woi kambing kenapa ko ada kat sini hah? syuh2. ko jangan datang dekat aku lagi. aku nak capai bintang ni. eh jap2. woi kambing. meh ko. ko kena tolong aku capai bintang tu. ko nak ikut aku tak? ish ko ni kambing. lambat betul la nak bagi respon kat aku. tak pe la. ko blah la. nyemak je. syuh2. 
tersenyum kambing la itu kambing.comel.
lupakan sekejap pasal bintang yang sangat cantik dan bersinar itu. kita beralih arah pulak kepada pelangi. eh mana pulak pelangi ni. tak muncul2 pulak masa aku memerlukan. wahai cik pelangi yang rupawan. dimanakah dikau? aku mahu melihat dikau la. aku rindu dikau. pelangi muncullah. pelangi. pelangi. pelangi. woi pelangi! cepat la muncul. eh pelangi malu ek? tak mengapa. saya tunggu kamu ye pelangi. jangan malu2 tau nak muncul depan saya. hehehe. 

sambil tunggu pelangi kita nyanyi la dulu. air pasang dalam. surut pukul lima. lalalala. aku sudah lupa itu lirik. muehehe. eh aku baru nyanyi sikit itu awan sudah mendung. tapi saya nampak matahari la. eh hujan lah. wah. ada  peluang nak tengok pelangi ni. lalalala. mana pelangi ni. wah! pelangi dah muncul lah. blink2 ini mata. cantiknya. sungguh indah ciptaanMu Ya Rab. 

pelangi pun sudah muncul. cumanya aku mahu capai itu bintang. bagaimana aku mahu capai itu bintang ye. kena terbang ke sana. tetapi jika aku terbang ke sana untuk capai bintang itu. aku tidak akan berpatah balik seperti ini tau. tak menyesal? ah! apa2 hal pun. kena usaha juga untuk capai bintang itu. ok. saya tidak akan menyesal. saya pilih jalan ini untuk ke sana. we wait and see ek. orang johor suka cakap 'ek' ek? atau bukan orang johor je. orang dari negeri lain pun kan ek?haha. 

ok la ek. baca la apa yang aku mengarut ni ek. hahaha. penggunaan 'ek' merata2. muehehe. peribahasa pada kali ini adalah "dimana ada kemahuan disitu ada jalan". salam.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen-komen: