RSS
Fix_Left

Makan Asam Pedas

malam ni makan malam kat kedai makan sebelah pasar borong kat batu berendam. kat situ popular dengan asam pedas. dah lama dah tak makan asam pedas kat situ. tempat ni terletak di Batu Berendam Melaka. sebelah dengan pasar borong. tempat jual2 ikan kot. hehehe. best asam pedas kat situ. pedas tambah panas tambah berasap2. aku makan sampai kebas muka aku. eh kenapa kebas pulak nih? hehe. entahlah. aku rasa macam kebas je muka aku. hahaha. tempat parking memang banyak. jangan risau. hehe. apa lagi. lau teringin nak makan asam pedas. datang la kedai ni. dari tol ayer keroh ke sana dalam 15 minit dah sampai kot. lau bawak laju2 la. hehehe. tapi bajet2 dalam 30 minit la. dari pangsapuri rumah aku ni. dalam 10 minit dah sampai. sekejap je. buncit dah perut aku ni. asam pedas yang pedas. huuhu. asyik berulam air je la aku ni. hehe.

nasi putih+sayur kobis+telur masin+papadom+sambal belacan+timun

asam pedas pari
jadi lau terliur tu. singgah la ini kedai jika ada masa yep kawan2 yang berada di Melaka. hehehe. saya pun tahu kedai ni dari kawan kepada kawan saya. haha. first time cari memang terkial2 gak. tapi bila dah tahu. asyik pergi je. hahaha.

p/s: pagi tdi nampak kontijen melaka. wah! hensem2. hehehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 komen-komen:

mohd sasuke said...

wah sdapnye asam pedas..nyum3..nak sikit..ngeh3..

jom amek award di blog caer..jemput singgah ye !!!sila lihat entri 5th paling latest di blog caer

mohd sasuke said...
This comment has been removed by the author.
Aziati Zolman said...

nak sikit...meh datang ke melaka..hehehe...

Ichi said...

ye. kedai ni memang asam pedas dia gile.
tukang makan punye muke memasing merah padam.
tapi sy tak merasa lagi. he

Aziati Zolman said...

sedap kak...memang sampai kebas muka dibuatnya...xleh nak cakap ape..hehe